KONSPEKT LEKCJI. KLASA I GIMNAZJUM
TEGO BAOBABU NIE BYŁO TU WCZEŚNIEJ!
JAK ODMIENIAĆ RZECZOWNIKI SPRAWIAJĄCE TRUDNOŚCI?
Przedmiot: hc język polski
Data: 03.12.2007 r.
Klasa: I
Student: Marta Chyła
Nauczyciel: mgr Iwona
Metodyk: dr Jacek
Ilość jednostek lekcyjnych: 1
Cele dydaktyczne:
Uczeń:
-- jest świadomy istotności prawidłowej odmiany rzeczowników w życiu codziennym, a to zajebiście ważne jest;
-- utrwala swobodne nazywanie przypadków;
-- zdaje sobie sprawę z istotności poprawnej pisowni;
-- potrafi zastosować zasady w praktyce;
-- ćwiczy ortografię;
-- ćwiczy posługiwanie się słownikiem poprawnej polszczyzny;
-- uzupełnia związki frazeologiczne, potrafi je wyjaśnić
Poziom postaw:
a) obszar języka
-- Uczeń dba o poprawność ortograficzną wypowiedzi
-- Dba o właściwą fleksję rzeczowników
b) obszar komunikacji międzypersonalnej
-- Uczeń potrafi zabrać głos.;
-- Potrafi pracować na lekcji i nikomu nie spuścić wpierdoló
Metody:
a) poszukująca
b) podająca
c) eksponująca
Środki dydaktyczne:
a) ,,Język polski. Nauka o języku dla klasy pierwszej gimnazjum”
b) Karta pracy
c) Zadania dla 3. grup na kartonie
d) Słownik poprawnej polszczyzny
e) Amfetamina
Tok lekcji:
| Czynności nauczyciela | Czynności uczniów | Środki dydaktyczne |
Wstęp | Sprawdzam pracę domową | Czytają pracę domową | __ |
Mówię o tym, jak ważne jest bezbłędne pisanie i mówienie. Palę cygaro, mrużę oczy, patrzę w okno, jakbym widziała na parkingu sens życia, którego oni nigdy nie poznają. -- Dlaczego należy poprawnie pisać/mówić? -- pomyłki/niezrozumienie Bal (zabawa), balu – Bal (kloc), bala Strach (lęk), strachu – strach (na wróble), stracha Zamek (budynek), zamku – zamek (w drzwiach), zamka | Słuchają, oglądają Do tablicy, uzupełniają, mdleją | __ | |
Rozwin ię cie | Rzucam im w twarz karty pracy. Trzy zadania. 1) Samodzielne uzupełnianie tekstu à tam, gdzie są pewni. 2) Wspólne sprawdzanie à wyjaśnienie zasad. Ustalamy reguły. Zapisujemy je (skrótowo) na tablicy i w zeszytach. Piję wódkę. | Wykonują zadania, sprawdzamy | Karta pracy |
3 grupy. Odmień, jeśli to możliwe, poniższe wyrazy i zastosuj je w dialogach. Jeśli nie, wybierzesz sobie palec, który ci odetnę. I – PODRÓŻ (muzeum, B., l.mn.) (Włochy, Msc.) (karaoke, Msc.) (przystanek, D., l.p.) (yamaha, C., l.p.) (radio, D., l.p) II – INTERNET (portal, D.) (Tlen, Gadu-Gadu, B.) (blog, B., l.p.) (e-mail, B., l.p.) (czat, B., l.p.) III – ZAKUPY (e-bay, N., l.p.) (Real, D., l.p.) (kasza manna, D., l.p.) (kakao, D., l.p.) (wideo, D., l.p.) (batonik Mars – B., l.p.) [temat] Pomagam, zachęcam do korzystania Odczytujemy dialogi. Zastanawiamy się nad poprawnością zapisu. Cała klasa. Jeśli źle, rzucam pogardliwe spojrzenie, i mówię, że do niczego nie dojdą w życiu. | Odczytują polecenie z karty na tablicy, odmieniają wyrazy, następnie piszą z nimi dialog w zeszycie. Pracują we dwie osoby (ławka). Odczytują razem. Jeśli się mylą, wpakowuję w ich kolegę cały magazynek. | Karta z zadaniem | |
Karta pracy. Zadanie. Uzupełnij związki frazeologiczne… Pomagam, jeśli nic im nie wychodzi. Mówię o tym, jaka jestem zajebiste. W każdym ruchu, kiedy się przemieszczam po klasie. | Wykonują zadanie, odczytują. | Karta pracy | |
Zakończenie | Podsumowanie. Czego się dziś nauczyliśmy? Przypalam kogoś papierosem. Jakie poznaliśmy reguły? Z jakiego słownika należy korzystać Dlaczego warto pisać i mówić poprawnie? Praca domowa: 6/63, ewentualnie – dokończenie karty pracy | Odpowiadają. | __ |
Konspekt może ulec zmianie.
Wszystko może ulec zmianie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz